søndag 16. september 2012

Når du ser meg

Når du ser meg neste sommer, da er alt på plass. Det er lange late kvelder og sommeren har akkurat begynt. Vi sitter ute sent på kvelden. Solen skal forsvinne for natten. Den kommer tilbake om noen timer, og er deilig tilgjengelig hver dag.


Foto: Jschumacher/Morguefile.com
Når du ser meg neste sommer skal jeg sitte stille. Ingen høy puls over alt som ikke er gjort. Ingen terrasse skal beises. Ingen gulv skal spyles for grønske. Det ser bra nok ut. Det er nok jord i alle krukker. Blomster har begynt å blomstre, og visner ikke i år. Skal vi sitte ute en halvtime til? Jeg lener meg tettere inntil deg. Så god du er.


Foto: Acrylicartist/morguefile.com
Når du ser meg neste sommer er det tid for å grille. Kommer noen på besøk? Enkle retter, kompliserte retter. Hva med en dessert? Så god den fisken var. Er det noen som har lyst på et glass vin – på en helt vanlig tirsdag?

Når du ser meg neste sommer skal jeg gjøre kun en ting om gangen. Jeg skal se på ungene og nyte at de er der. Jeg skal høre på det du sier, uten å tenke på alt jeg skulle gjort. Spørre deg hvordan det er å ha meg som mamma. Trives du egentlig sammen med meg? Skal vi gjøre noe hyggelig sammen?  Jeg har tid til å lære deg å sykle, lille prinsesse. Skal jeg flette håret ditt?


Foto: Ppdigital/Morguefilecom
Når du ser meg neste sommer er jeg 4 kilo slankere, kondisen har aldri vært bedre. Brunfargen kommer tidlig og varer hele sommeren. Ingen tørr hud, fiskebollemage eller flasset neglelakk.

Når du ser meg neste sommer har jeg glemt alt dette.

 

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar